Sou a: Inici / Hemeroteca / Human Scale Remeasured

Human Scale Remeasured

El MArq participa en aquesta exposició de l'Aedes Architecture Forum de Berlín
Human Scale Remeasured

El Màster Universitari en Arquitectura de l'Etsav ha estat seleccionat per l'exposició internacional HUMAN SCALE REMEASURED: New spatial requirements, societal demands and economic values in architecture a l'Aedes Architecture Forum de Berlin.

Comissariada per ANCB The Aedes Metropolitan Laboratory, l'exposició presenta una sèrie de projectes construïts i models conceptuals d’arquitectes i urbanistes de tot el món. Aquestes propostes són el resultat d’una nova forma de pensar en què les ciutats, els espais habitables construïts i els entorns de treball no només es dissenyen i es realitzen d’una manera ecològicament sostenible, sinó que també s’implementen amb l’objectiu de restablir un equilibri social i econòmic. La mostra ofereix noves visions per a l’entorn construït amb l'objectiu d'assolir una millor coherència socioeconòmica i per iniciar un canvi positiu orientant-se als reptes de manera integral.

De més de 100 projectes rebuts al procés de selecció, l'exposició ha seleccionat 15 projectes arquitectònics i urbans, i 10 contribucions acadèmiques d'universitats internacionals.
El MArq mostra la seva proposta "Learning to Design Responsibily: A studio as pedagogical model concerned with teaching collaboration and process mediation skills as well as economical planning and designing with limited resources." S'explica el funcionament i enfocament del màster i s'acompanya amb tres projectes de grups d'estudiants que a diferents nivells han arribat a construir-se o desenvolupar assajos pilot, entre els cuals el cas d'Aina Santanach i Meri Mensa a Sant Bartomeu del Grau, 2016-2017; el “Mas Vilanova” d'Iñigo Ocamica i Iñigo Tudanca, Sant Bartomeu del Grau, 2016-2017; i “Oasi” d'Álvaro Alcázar, Roser Garcia, Eduard Llargués and Sergio Sangalli, Sallent, 2018-2019.

En el següent enllàç es poden veure les propostes de la resta d'universitats participants de la mostra, entre les quals la University of Technology Sydney, la Technische Universität München, TU Delft, Beuth Hochschule für Technik Berlin, Bauhaus-Universität Weimar, HBK Braunschweig, Carnegie Mellon University, USC University of Southern California, TU Wien i Harvard University Graduate School of Design.
Més informació a: https://www.aedes-arc.de/cms/aedes/de/programm?id=19862104

La mostra està oberta fins el 13 de maig de 2021 a l'Aedes Architecture Forum de Berlin.
L'equip del MArq (2020/21) està format per: Claudi Aguiló, Julia Campomaggi, Isabel Castiñeira, Nacho Costales, Raimon Ferrer, Xavier Gimferrer, Josep Giner, Tiago Lópes, Lorena Maristany, Josep Ricart, Roger Sauquet, Marta Serra, David Steegmann i Xavier Ruiz.

Crèdits fotografies: Erik-Jan Ouwerkerk