Sou a: Inici / Hemeroteca / Open class MDUT

Open class MDUT

1 de juny: Las profesiones de la ciudad y el territorio
Open class MDUT

El dimarts 01-06-2021, a les 19:00, tindrà lloc una Open Class del màster en Desenvolupament Urbà i Territorial: Gestió i Transformació de les Ciutats (Semipresencial).

El millor desenvolupament urbanístic i territorial hauria de tenir en compte la decisiva aportació del seu capital humà i social. Les dues realitats resulten absolutament imprescindibles per al seu bon fi i tenen molt a veure amb el que s'anomena "les professions de la ciutat i del territori". Professionals que no són només tècnics, experts i expertes, sinó que al seu torn actuen o han d'actuar amb criteris ètics i amb compromís cívic. Es tracta de persones amb una formació superior vinculada a l'arquitectura, a la geografia, a l'obra civil o a l'urbanisme, però també a tantes altres missions, orientades a un servei d'interès públic.

En el col·loqui es tractarà d'una manera oberta i innovadora la importància del coneixement pràctic, de la nova "artesania de bata blanca" en relació amb les ciutats i amb les actuals polítiques urbanes i territorials. Des de les experiències professionals i personals dels tres ponents: Núria Colomé, Josep Maria Llop i Jordi Ludevid.

Els ponents

• Núria Colomé. Arquitecta urbanista i màster oficial d'Urbanisme per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Especialitzada en polítiques d'habitatge i sòcia fundadora de la Cooperativa Celobert: Arquitectura, Enginyeria i Urbanisme, que treballa per fer possible el dret a l'habitatge i la transició energètica. Combina la seva activitat professional amb l'acadèmica com a docent, i actualment coordina el mòdul de Producció Social de l'Hàbitat del màster de Desenvolupament Urbà i Territorial de la UPC i el mòdul d'Urbanisme del màster en Intervenció i Gestió Ambiental: Persona i Societat, de la UAB.
  • Josep Maria Llop Torné. Arquitecte urbanista per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Director d'Urbanisme i Medi Ambient de Lleida (1979-1988 i 1991-2003). Director d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona (1987-1991). Professor de la Universitat de Lleida i de la UPC. Primer Premi d'Urbanisme de Catalunya pel Pla General de Lleida (1995-2015). Coordinador del projecte "Gestió i Control de la Urbanització" de la Xarxa Urb-AL sobre els instruments de redistribució de la renda urbana. Director de la Càtedra UNESCO sobre ciutats intermèdies, urbanització i desenvolupament (2008-2023).
  • Jordi Ludevid. Arquitecte i urbanista. Consultor municipal. Investigador de paisatges culturals. Assessor del Port Barcelona. Membre de Bcn Global, AAUC, AASAP, ULI. Delegat de Bages Berguedà i president de la Demarcació de Barcelona i Degà de COAC. President del Consell Superior Col·legis d'Arquitectes, president de la Unió Professional Espanyola, vicepresident de CEPLI i de la Unió Mundial de Professions. Impulsa AULA Professional itinerant i acaba de publicar el llibre Una Ciutat de Professions.

Coordina i modera: Carles Llop