Alumni ETSAV premiat

10/12/2021

Premio Hispania Nostra

L'estudi d'arquitectura CREAM ha rebut el premi Hispania Nostra al projecte d'Acondicionament, millora i restauració paisatgística de la Central Cornellà (Parc de les Aigües).

Aquest estudi d'arquitectura està format per Ángel Cerezo, alumni de l'ETSAV, i Elisa Battilani.
El premi ha estat atorgat a AGBAR, empresa promotora de les obres. A l'event han assistit el President d'AGBAR i l'alcalde de Cornella, Sr. Antonio Balmon en representació de l'Ajuntament de Cornellà a més dels organitzadors del Premi, la organització Hispania Nostra (Sra. Araceli Pereda) i la Fundación Banco Santander (Sra. Rosario López). El premi és en la categoria d'intervenció en el territori o paisatge per les intervencions realitzades per l'estudi per a la millora, restauració i acondicionament en els aspectes paisatgístics, arquitectònics i patrimonials del recinte històric de la Central Cornellà i per la contribució d'aquest espais a la cultura, com a eina didàctica i pedagògica.
El jurat destaca un dels aspectes més innovadors de la intervenció, que ha sigut la concepció de la sostenibilitat a partir del cicle de l'aigua, com per exemple amb l'ús d'aigua en cada fase construida de les 12 hectàrees, des de sistemes de recollida d'aigua sostenibles SUDS, solucions basades en la natura NBS, ús de materials tecnològics avançats, minimitzar la petjada hídrica en cada projecte, fins a utilitzar l'aigua al rec d'arbres fruiters entre altres.
El premi va ser entregat al Sr. Ángel Simón, president d'AGBAR per part de la presidenta de Hispania Nostra, Sra. Araceli Pereda. Es va descobrir una placa en reconeixement de la intervenció per part d'AGBAR, promotors de l'obra i l'estudi d'arquitectura CREAM.