Sou a: Inici / Hemeroteca / Lliçó inaugural

S'ha publicat el video
Lliçó inaugural

Podeu tornar a escoltar al Sr. Valero en Zonavídeo UPC

Conferència "Los límites materiales de la transición ecológica", a càrrec d'Antonio Valero

Retransmissió en directe:

La construcció i el manteniment de l'habitabilitat suposa una de les activitats globals de més impacte en el planeta. Tant en l'ús d'energia com de materials, la construcció és una causa molt destacada dels problemes ambientals que patim. Avui, l'arquitectura ha d'estar clarament implicada en la imprescindible transició ecològica de la nostra societat i, per a fer-ho, ens cal una perspectiva adient de la gestió dels recursos.

Antonio Valero és un referent en la construcció d'una mirada adequada sobre els recursos que ens permet entendre on rau el seu valor, quines limitacions hem de considerar en la seva gestió i, en definitiva, quins límits materials s'estableixen en la transició ecològica.

Després de la conferència, es preveu un breu seminari sobre les qüestions plantejades pel ponent, adreçat al professorat i estudiants implicats.

Antonio Valero és catedràtic de la Universidad de Zaragoza, fundador i director de CIRCE, centre de recerca pioner i referent en l'avaluació i l'ús dels recursos naturals. És autor, amb en José Manuel Naredo, de "Desarrollo económico y deterioro ecológico", referent de l'economia ecològica a casa nostra i, juntament amb l'Alicia Valero, de "Thanatia. The destiny of Earth's mineral resources. A thermodynamic cradle-to-cradle assessment", una visió decisiva dels recursos minerals.