Sou a: Inici / Hemeroteca / Signatura conveni ETSAV-UPC - IMU

Signatura conveni ETSAV-UPC - IMU

En el marc del MISMeC
Signatura conveni ETSAV-UPC - IMU

L’Institut Municipal d'Urbanisme i la UPC (ETSAV) han signat un conveni de col·laboració per a un seguit de propostes i estratègies d’intervenció en l’àmbit del Sud-oest del Besòs i Maresme, que han estat desenvolupades en el marc del Màster d’Intervenció sostenible a l’entorn construït - MISMeC (edició 2021-2022), programa impartit per la mateixa ETSAV.

L’acord també inclou la publicació d’un llibre que inclourà aquestes propostes d’urbanisme, així com una exposició.

Ambdues institucions,  a través del seu gerent (David Martínez) i rector (Daniel Crespo), respectivament, han signat el conveni de col·laboració mitjançant el qual es comprometen a treballar conjuntament en l’aplicació d’un seguit de propostes i estratègies d’intervenció  a l’àmbit del barri del Sud-oest del Besòs (districte de Sant Martí), i que hauran estat desenvolupades en el marc del Màster d’Intervenció Sostenible a l’Entorn Construït (MISMeC), corresponent a la seva edició 2021-2022.

Aquest  és un programa transdisciplinari (impartit per l’ETSAV) participat per diversos departaments, i amb propostes que incorporaran reflexions a escala urbana, de tipologia arquitectònica i resolució tecnològica, i que finalment es materialitzarà en l’edició d’un llibre  (en paper i format PDF) i en una exposició.

El conveni de col·laboració que s’ha signat s’emmarca, també, en les funcions que cadascuna de les institucions desenvolupa: per part de l’IMU, desenvolupar i gestionar integralment els àmbits de regeneració urbana que es programin o delimitin a la ciutat i participar en programes de foment de la rehabilitació de conjunts urbans i àmbits de regeneració urbana.

I per part de la UPC, com a centre docent  que té la voluntat d’establir aliances amb institucions i transmetre el seu coneixement  i col·laborar i participar en accions que contribueixin al desenvolupament i la millora de la societat, també desplega iniciatives acadèmiques docents i de recerca, a través del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori (DUOT) i de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV).

Finalment, cal subratllar, que l’ETSAV és un centre docent d’excel·lència que, conjuntament amb la resta d’unitats de l’àmbit de l’Arquitectura i l’Edificació de la UPC, ha situat aquesta última entre les 20 primeres universitats del món a l’àmbit d’Arquitectura i Entorn Construït.