Sou a: Inici / Hemeroteca / Placa en memòria de la Rosa Barba

Placa en memòria de la Rosa Barba

al pantà de Vallvidrera
Placa en memòria de la Rosa Barba

El diumenge dia 26 de març va tenir lloc l'acte de descoberta de la placa a la passera sobre la presa del pantà de Vallvidrera, en homenatge a la doctora arquitecte i paisatgista Rosa Barba, considerada com el motor del paisatgisme a l'Estat espanyol. Va ser professora a l'ETSAB i directora del Màster Universitari en Paisatgisme de la UPC.

Va ser impulsora de la Biennal Europea del Paisatge (actualment Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona). La primera edició es va celebrar l’any 1999, organitzada conjuntament amb Jordi Bellmunt Chiva, Alfred Fernández de la Reguera i Gerard Garcia-Ventosa. Va comptar amb la col·laboració del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i de l’ETSAB, així com de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès a partir de la segona edició.

En la seva memòria se celebra el Premi Internacional de Paisatgisme Rosa Barba Casanovas.