Sou a: Inici / Hemeroteca / Premis d'arquitectura del CSCAE 2022

Premis d'arquitectura del CSCAE 2022

A l'obra de rehabilitació d'oficines 1822 d'Harquitectes
Premis d'arquitectura del CSCAE 2022

26 juny 2023_ El dijous 22 es van anunciar els equips guanyadors de la segona edició dels premis d'Arquitectura del CSCAE 2022, organitzats pel Consejo Superior de los Colegios de Arquitectos de España, que reuneix els col·legis d'arquitectes de l'estat.

D'acord amb el comunicat de premsa del premi, "s'han posat en relleu els valors fonamentals de l'arquitectura i l'urbanisme: la responsabilitat social, la preservació cultural i la sostenibilitat ambiental. La cerimònia ha destacat especialment la influència positiva que l'arquitectura té en la salut, el benestar i la seguretat de les persones, així com la seva importància per a la sostenibilitat del planeta".

La convocatòria ha tingut 429 propostes inscrites, de les quals se'n han seleccionat 177, i el jurat n'ha escollit 21 com a finalistes als premis.

Entre els premiats s'hi inclouen tres distincions especials: el Premio de Arquitectura Española ex aequo a la Rehabilitació d'oficines 1822, Barcelona, de Harquitectes, i a la Casa en rojo, Àvila, d'estudio_entresitio; el Premio de Urbanismo Español al projecte Plan n’UNDO #Manilva hacia una Agenda Urbana Local, Màlaga, de (n’OT); i el Premio a la Permanencia al Centre de Congressos de Múrcia, de Paredes Pedrosa Arquitectos.

El projecte d'HarquitectesDavid Lorente, Josep Ricart, Xavier Ros i Roger Tudó– s'enfoca a renovar un edifici industrial per albergar les noves oficines de l'empresa farmacèutica Galenicum. El jurat ha valorat que “és una intervenció oportuna i encertada en un de tants edificis industrials que esdevenen obsolets. Evidencia les capacitats i les ocasions del volum suggerides pel mateix sistema constructiu original i regenera un nou entorn productiu d'alta qualitat ambiental i espacial mitjançant estratègies replicables i exemplars”.

El projecte també ha estat guardonat amb el Premio Re a la Rehabilitación, pels valors associats a la rehabilitació, renovació i regeneració.

Entre les 21 obres finalistes, cal destacar també els habitatges de protecció al Turó del Sastre, Montgat, obra de Claudi Aguiló i Xavier Vendrell per a l'IMPSOL.