Sou a: Inici / Hemeroteca / Universitat i Cooperativisme

Universitat i Cooperativisme

1a universitat d'estiu del Cooperativisme
Universitat i Cooperativisme

Taula rodona dins de la Primera Universitat d'Estiu del cooperativisme que tindrà lloc els dies 5,6, i 7 de juliol a la UB de Barcelona:

Universitat i Cooperativisme. Recursos per la transferència de coneixement
dijous, dia 6 de juliol
de 10.45h a 12.15h
Aula 112 - UB (accés per c.Aribau, 2)

Inscripció gratuïta per a l'estudiantat

Ponències:
Hector Sala - UAB / Enrique Ortega (visor Creis) / Simona  Cerri (Arqbag) - ETSAV presentació proposta formativa / Yolanda  Montegut de la FRG

Objectius de la sessió:
Identificar reptes, obstacles i oportunitats per  incrementar la relació entre la universitat i el cooperativisme, tant  des del punt de vista acadèmic com de la innovació i la recerca.

A l'ETSAV es realitzen durant el curs acadèmic les següents assignatures vinculades amb el cooperativisme:

Organització cooperativa i món professional al grau.
Promoure l'Economia Social i Solidària (ESS) en el sector de l'arquitectura des de l'àmbit universitari en els seus últims cursos per professionalitzar el sector cap a noves economies.
Introduir l'Economia Social i Solidària a l'arquitectura des de la formació amb l'objectiu de transformar la societat (reconnectar l'arquitectura amb la societat).
Crear aliances i xarxa en el marc de l'ESS entre els diferents professionals (presents i futurs) del sector de l'arquitectura en les seves diferents vessants (projecte arquitectònic, urbanisme, construcció, estructures, comunicació, etc.).
Dotar a les participants dels coneixements teòrics i pràctics necessaris per impulsar, constituir i consolidar iniciatives de l'ESS que siguin viables econòmicament i temporalment, tot promovent la seva interconnexió.
Facilitar l'impuls i la creació de noves cooperatives d'arquitectura.
Afavorir noves formes de desenvolupament socioeconòmic a escala local.

Cooperativisme i Món Professional al Màster habilitant.
L’assignatura s’emmarca en el programa “L'economia social i solidària en el món educatiu i universitari” del Departament d’Empresa i de Treball i de la Direcció General d’Economia Social i Solidària, el Tercer Sector, i les Cooperatives de la Generalitat de Catalunya i té l’objectiu de donar eines específiques a les futurs professionals de l’arquitectura per la seva professionalització sota els valors de l’Economia Social i Solidària i del cooperativisme.