'Ciudades y ríos'

29/09/2023

Iñaki Alday, conferència en obert per meet

Es pot serguir per https://meet.google.com/hkn-innt-gag

Conferència i presentació del llibre, escrit per Iñaki Alday, Margarita Jover, Jesús Arcos i Francisco Mesonero,

Iñaki Alday
Ciudades y ríos

dijous, dia 5 d'octubre, a les 10.30h, a la sala d'Actes.

Iñaki Alday és arquitecte, paisatgista i urbanista –titulat de l'ETSAV– cofundador d'aldayjover arquitectura i paisatge a Barcelona el 1996. És catedràtic i degà de l'Escola d'Arquitectura de la Universitat de Tulane des de 2018, després de set anys en la Universitat de Virgínia, on va ser Catedràtic i Director del Departament d'Arquitectura.

"La cultura arquitectònica d'Espanya en els últims 20 anys d'auge i caiguda ha estat una important incubadora d'un canvi de visió paradigmàtic en la professió, un procés en el qual l'arquitectura d'Iñaki Alday i Margarita Jover, amb la seva oficina aldayjover arquitectura i paisatge, ha jugat un paper pioner.

En conjunt, el treball d'aldayjover demostra la importància de comprendre l'arquitectura en totes les seves facetes, des del disseny de l'edifici fins el paisatge i la planificació territorial, com una disciplina cultural i tècnica unificada capaç d'abordar problemes complexos en termes holístics. Durant els anys dels constructors d'icones, la dimensió cultural de l'arquitectura va ser vista principalment com una qüestió d'expressió creativa individual, d'una poètica o sensibilitat personal, que va considerar l'objecte construït com si fos una obra d'art. El paper d'aldayjover, en canvi, és comparable en uns certs aspectes a aquells artistes contemporanis que indaguen com desvincular el procés creatiu del seu focus en l'objecte d'art, i busquen, en el seu lloc, comprometre's més directament amb la substància vital de la vida i l'experiènciaaldayjover veu la dimensió cultural de l'arquitectura com una pregunta que sorgeix del problema en si mateix i la solució del qual es troba allí també."

David Cohn
Crític d'arquitectura nord-americà