Sou a: Inici / Hemeroteca / XXXV Premis Habitàcola ArquinFad

XXXV Premis Habitàcola ArquinFad

L'ETSAV, doblement premiada
XXXV Premis Habitàcola ArquinFad

22 octubre 2023_ El passat dijous 19 d'octubre, va tenir lloc, al Design Hub de Barcelona, el lliurament dels XXXV Premis Habitàcola que convoca ArquinFad, amb el lema:

In between, els espais de transició interior–exterior dels habitatges

«De casa enfora», la proposta presentada per l'Ariadna Cebollero, Laia Sala, Max LarrosaAina Gea i Àlex Ponsa –estudiants de l'ETSAV– amb els professors Lluís Catallops i Oriol Muntané, va resultar guanyadora entre les 10 finalistes.

D'acord amb l'acta del jurat, «De casa enfora afronta amb molt coratge i lucidesa les temàtiques que proposaven les bases del concurs. Partint d’una anàlisi rigorosa de les preexistències, ha demostrat una comprensió profunda de l’edifici i els seus potencials. En planteja el buidament com a primera estratègia per millorar la il·luminació, la ventilació i el temperament bioclimàtic de totes les unitats residencials, tot declarant la rellevància d’aquesta acció sostractiva i posant-la a l’altura de l’addició»

A més, el jurat –integrat per la Bet Capdeferro, Judit Bustos, Sander Cornelius Laudy i Marc Aureli Santos– va atorgar el premi al centre educatiu a l’Escola Superior d’Arquitectura del Vallès per «la capacitat d’analitzar i resoldre una gran complexitat d’aspectes amb una destacable qualitat tècnica».

La proposta «Noves pells», de l'Hug Fernández, Judit Conte i Neus Rodríguez –també estudiants de l'ETSAV– amb els professors Lluis Cantallops i Oriol Muntané, es troba entre les propostes finalistes. L'enhorabona als dos equips i als professors de l'assignatura!

Els habitatges del Congrés Eucarístic

El Premi Habitàcola 2023 proposava repensar o redissenyar els espais de transició amb l'exterior dels habitatges com a actuacions estratègiques que actuïn respecte els reptes energètics i, alhora, revisar-ne les propietats formals, més d’acord amb les estètiques i les maneres de viure i projectar del segle XXI. Com a cas d'estudi es plantejava treballar en el conjunt dels habitatges del Congrés Eucarístic de Barcelona, iniciats l’any 1952 i, per tant, anteriors a la norma CT-79, que obligava a l’ús d’aïllament en façanes.

Els premis

Els Premis Habitàcola, impulsats per ArquinFad, van ser creats l’any 1987 amb l’objectiu de promoure la reflexió sobre els nous marcs teòrics en els àmbits del disseny i de l’arquitectura, i debatre, conjuntament amb les escoles, solucions i punts de vista innovadors en relació amb els diferents temes d’interès social proposats a cada convocatòria.

Són un concurs adreçat a estudiants l’objectiu del qual és difondre la importància de la creativitat, el compromís social i el rigor professional entre els organismes i la població en general, donant suport i promovent noves iniciatives, nous plantejaments i nous talents emergents.

En la difusió i l’exposició dels treballs guanyadors i finalistes hi col·labora el Disseny Hub Barcelona.