Sou a: Inici / Hemeroteca / Arquitectura i ciutat

Arquitectura i ciutat

presentacions del quadrimestre groc
Arquitectura i ciutat

L'assignatura Arquitectura i Ciutat, del quadrimestre groc, tanca el curs amb una mostra dels treballs 'Cronologies situades', una síntesi de tots els continguts analitzats de forma transversal i/o temàtica.

Durant el quadrimestre han estudiat una sèrie de ciutats concretes: les ciutats mesopotàmiques, la polis grega, la ciutat musulmana de Fez, la Florència renaixentista, la Roma barroca, el París absolutista i de la Il·lustració, la Londres neo-pal·ladiana i victoriana, la Barcelona del s. XIX, la Vienna del tombant de segle i la Vienna Roja, la Chicago de l'arquitectura vernacular i l'escola de Chicago, la Nova Frankfurt del període entre guerres, la Brasília com a monument al Moviment Modern, Los Angeles i l'estil internacional, la Berlin del mur i la memòria. Cada treball ha afegit una ciutat extra que ofereix una nova perspectiva al conjunt estudiat, en alguns casos, pròpia d'un context cultural i geogràfic molt divers.

El curs reflexiona sobre quina és la història o les possibles històries que construeixen la identitat de cada ciutat. I ens preguntem què és el que no s'explica de cada una d'elles. Quines són les influències, llegats i transferències entre totes elles i el fil de continuïtat que les uneix? Quins són els reptes que afronten actualment aquestes grans ciutats? Quin paper ha jugat l'arquitectura i l'urbanisme al llarg de tots aquests segles i com ha anat canviant? I la de la professió arquitectònica?

Estudiantat: quadrimestre groc.

Professorat: Marta Serra Permanyer (THATC) i Kathrin Golda-Pongratz (DUOT)