Sou a: Inici / Hemeroteca / Maria José Olivé i Sta Coloma de Gramenet

Maria José Olivé i Sta Coloma de Gramenet

8M acte a l'escola
Maria José Olivé i Sta Coloma de Gramenet

Activitats organitzades a l'ETSAV amb motiu del 8M Dia Internacional de la Dona:

Sala d'actes:

- Conferència
a càrrec de les professores de l'escola Maribel Rosselló i Marta Serra-Permanyer

Dèficits i creixement urbà de l'àrea metropolitana de Barcelona als anys setanta: María José Olivé i Santa Coloma de Gramenet

Al vestíbul:

- Lectura del manifest
- Inauguració de la bústia del punt lila de l'escola

María José Olivé (1944-2017), geògrafa urbana i activista militant, va publicar durant els anys setanta diversos articles que recollien de manera exhaustiva i precisa la greu situació de Santa Coloma de Gramenet, un dels nuclis de la perifèria de Barcelona que acollia grans fluxos migratoris. Va abordar l'estudi analític i detallat dels dèficits i mancances de la ciutat, va revelar raons i responsables i va quantificar necessitats i costos. Uns estudis que foren claus per a les reivindicacions veïnals i posaren les bases del Pla Popular de Santa Coloma. Tot plegat en un moment de gran transcendència política entre el final de la dictadura franquista i l'inici de la transició democràtica. A més, la seva implicació i compromís la van portar posteriorment a assumir responsabilitats dins el cooperativisme internacional a través d'organitzacions no governamentals.