Hans Ibelings, professor visitant al PUy

10/05/2024

El taller col·labora amb el Public Space Award, del CCCB

Hans Ibelings s'incorpora –durant el quadrimestre de primavera 2024– com a professor visitant al taller PUy, amb na Catalina Salvà i en Pere Buil, establint un vincle amb el Public Space Award, del CCCB, sota el lema:

Vida a la ciutat dispersa

L'objecte del taller és millorar els espais suburbans de baixa densitat, sovint entesos com un híbrid d’urbanitat rural i ruralitat urbana. Tot i que des d’un punt de vista legal són generalment públics, els manquen elements formals, programàtiques i socials que caracteritzen als espais públics urbans. El punt de partida del taller és l’estudi de quatre projectes destacats de l’Arxiu del Premi Europeu de l’Espai Públic Urbà i l’anàlisi d’estratègies que s’hi apliquen per a fomentar-ne l'ús públic.

A continuació, es centra en quatre emplaçaments de l’àrea metropolitana de Barcelona desenvolupats sense una planificació coherent durant la segona meitat del segle XX. S’hi exploren les oportunitats de cada zona ofereix i es proposaran solucions per fer-les més atractives per a la convivència, el joc i la participació, sempre tenint en compte formes de vida més enllà de les humanes.

El taller, que culmina amb la presentació de treballs finals el 11 de juny al CCCB i s’emmarca en la col.laboració entre el CCCB i l’ETSAV en el context de l’exposició Subúrbia.

Lluís Ortega amb Hans Ibelings i els membres del jurat internacional del Public Space Award 2022.

Hans Ibelings (Montreal, Canadà) és director i editor de The Architecture Observer. Combina el càrrec de professor a la Facultat d’Arquitectura, Paisatge i Disseny Daniels, de la Universitat de Toronto, amb la feina de crític i historiador d’arquitectura.

És autor de Paisatge borrós. L'estira-i-arronsa de la dispersió (Barcelona Metròpolis 130, abril 2024).