Sou a: Inici / Hemeroteca / Hans Ibelings, professor visitant al PUy

Hans Ibelings, professor visitant al PUy

El taller col·labora amb el Public Space Award, del CCCB
Hans Ibelings, professor visitant al PUy

Hans Ibelings s'incorpora –durant el quadrimestre de primavera 2024– com a professor visitant al taller PUy, amb na Catalina Salvà i en Pere Buil, establint un vincle amb el Public Space Award, del CCCB, sota el lema:

Vida a la ciutat dispersa

L'objecte del taller és millorar els espais suburbans de baixa densitat, sovint entesos com un híbrid d’urbanitat rural i ruralitat urbana. Tot i que des d’un punt de vista legal són generalment públics, els manquen elements formals, programàtiques i socials que caracteritzen als espais públics urbans. El punt de partida del taller és l’estudi de quatre projectes destacats de l’Arxiu del Premi Europeu de l’Espai Públic Urbà i l’anàlisi d’estratègies que s’hi apliquen per a fomentar-ne l'ús públic.

A continuació, es centra en quatre emplaçaments de l’àrea metropolitana de Barcelona desenvolupats sense una planificació coherent durant la segona meitat del segle XX. S’hi exploren les oportunitats de cada zona ofereix i es proposaran solucions per fer-les més atractives per a la convivència, el joc i la participació, sempre tenint en compte formes de vida més enllà de les humanes.

El taller, que culmina amb la presentació de treballs finals el 11 de juny al CCCB i s’emmarca en la col.laboració entre el CCCB i l’ETSAV en el context de l’exposició Subúrbia.

Lluís Ortega amb Hans Ibelings i els membres del jurat internacional del Public Space Award 2022.

Hans Ibelings (Montreal, Canadà) és director i editor de The Architecture Observer. Combina el càrrec de professor a la Facultat d’Arquitectura, Paisatge i Disseny Daniels, de la Universitat de Toronto, amb la feina de crític i historiador d’arquitectura.

És autor de Paisatge borrós. L'estira-i-arronsa de la dispersió (Barcelona Metròpolis 130, abril 2024).