Projectes en paisatges culturals (Intensiva)

Qm Tardor 2011-2012

QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T3-103010

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentTipusH/s treball estudiant
470275 (4 ECTS)2T + 3PUOTOP2

* Del 23 de Gener a l'1 de Febrer de 2012 en horari de matí i tardaVegeu condicions específiques

Professor ResponsableCarles Llop
Altres professorsIgnasi Aldomà, Josep Maldonado, Sigrid Muñiz, Francesca Leder, Fernando Montoya.
Altres col·laboradorsEduard Antorn, Laura Font, Napoleón Guerrero, Catalina Salvà.
BecarisDavid Balbás, Núria Bisbal.
Objectius

Sota la denominació de paisatges culturals, entenem aquells territoris (urbans i territorials) que expressen l’acció de l’home en la transformació de la natura i la construcció de paisatges singulars plens d’història i de continguts. Tot és paisatge, i tot és paisatge cultural. Es tracta, tanmateix d’aprofundir les possibilitats dels valors culturals per als projectes territorials renovats, incorporant en el coneixement dels mateixos el que les diverses ciències regionals aporten, en una mena d’aproximació que pretén ser multidisciplinar per comprendre la complexitat dels territoris. En el que el curs es proposa l’anàlisi de projectes que tenen en la cultura i el desplegament dels valors naturals i paisatgístics, la configuració de territoris culturals d’interès patrimonial, i que serveixen per promoure el desenvolupament local de les nostres ciutats i territoris des d’un punt de vista integral, sense caure solament en la banalització de transformar parts del territori en parcs temàtics.

Pla de treball

Dia 23 de gener 2012:

Dia 24 de gener 2012:

Dia 25 de gener 2012:

Dia 26 de gener 2012:

Dia 27 de gener 2012:

Dia 30 de gener 2012:

Dia 31 de gener 2012:

Dia 1 de febrer 2012:

Maig - Juny 2012

Inici del taller i Seminari teòric sobre Paisatge. ETSAV. 8 hores.

Seminari teòric sobre Paisatge. ETSAV.  8 hores.

Treball de Camp: La rosa dels vents dels paisatges de les terres de Lleida.

(Visita al lloc i treball de camp. Pernoctació a Lleida). 10 hores.

Treball de Camp: La rosa dels vents dels paisatges de les terres de Lleida.

(Visita al lloc i treball de camp. Pernoctació a Lleida). 10 hores.

Treball de Camp: La rosa dels vents dels paisatges de les terres de Lleida.

(Visita al lloc i treball de camp.Lleida). 10 hores.

Taller de projecte. (tarda) ETSAV. 8 hores.

Taller de projecte. ETSAV. 8 hores.

Presentació i debat final del taller. ETSAV.  4 hores.

Avaluació de curs.

Seminari Intensiu (dues setmanes a determinar) a Vicenza _ Italia per al

grup de 10 estudiants seleccionats en base a l’avaluació del curs i

l’expedient acadèmic.

Web page

Mètode d'avaluació

L’avaluació del curs es realitzarà en base a l’assistència presencial a totes les sessions i en base a la valoració del dossier sobre el taller de projectes de paisatge, elaborat per cada alumens o grup d'alumnes.

Condicions específiques
Els estudiants que hagin cursat l’optativa podran presentar-se a la selecció de 10 participants a un seminari a realitzar a Itàlia dins del Life Learning Program (Intensive Program in Landscape Studies) en dates convingudes amb les altres universitats participants (Ferrara, Lisboa). Els seleccionats tindran totes les despeses cobertes de viatge i allotjament

Enllaç a la bibliografia