Urbanismo ecológico: teoría e historia

Qm Tardor 2011-2012
QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T7-103010

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentH/s treball estudiant
 289536 (5 ECTS) 3T + 3PUOT 125 hores totals

Dia d'imparticióHora d'imparticióNúm de setmanes
Divendres (Friday)10:30 - 13:2015

Professor ResponsableJose Luis Oyón
Altres professorsMarta Serra

Objectius

Mostrar les bases conceptuals i el desenvolupament històric de les idees i les pràctiques a la recerca d'un urbanisme ecològic, d'un arelació adient de la societat amb el medi compatible, amb el manteniment de la seva capacitat productiva.

Subject abstract

Resultats d'aprenentatge. En acabar l'assignatura l'estudiant ha de ser capaç de:
  • L'estudiant coneix les bases conceptuals que defineixen una ciutat ecològica, quins aspectes hi estan implicats i perquè.
  • L'estudiant disposa d'una visió de l'aproximació històrica vers un urbanisme ecològic, a través de l'estudi i anàlisi dels autor que han fet evolucionar aquesta visió.
  • L'estudiant ha adquirit o assentat la capacitat de cercar documentació científica i de redactar una comunicació escrita.

1Plantjament de la necessitat i de les bases d'una ciutat ecològica.
2Els aspectes ecològics en la història de l'urbanisme.
3El desenvolupament d'una ciutat i un urbanisme ecològic des dels autors tradicionals: Kropotkin.
4El desenvolupament d'una ciutat i un urbanisme ecològic des dels autors moderns: Mc Harg, Bettini, etc.

Mètode d'avaluació

20% assistència i participació a classe