Gestió i Creació d'Empreses per a Arquitectes

Qm Tardor 2011-2012

QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T3-10 205

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentH/s treball estudiant
 159204,5 ( 3,5ECTS)4,5PCA12

Dia d'imparticióHora d'imparticióNúm. de setmanes
Divendres (Friday)09:00 - 13:30 10

Professor ResponsableMónica Bonafonte
Altres ProfessorsDavid Sabatés

Objectius
  1. Conèixer les eines bàsiques de gestió necessàries per garantir l'èxit de les estructures empresarials que genera o en les que s'integra un professional. Introduïr-se en el coneixement de l'exercici professional amb les incidències pròpies del dia a dia, des del marc empresarial en el que es desenvolupa el treball de l'arquitecte.
  2. Introduïr-se en les funcions de lideratge de direcció pròpies de l'arquitecte en cap, enetenent que exigeixen capacitats i aprenentatges sigui quin sigui el seu nivell de responsabilitat dins l'organització.
  3. Conèixer les noves tendències del marc empresarial del sector de la construcció (estructures pluridiscilplinars, basades en els models americans "firmes" i en xarxes d'empreses col·laboradores) respecte el model tradicional del despatx d'arquitecte.
  4. Potenciar la innovació dins el sector, estimulant l'esperit creatiu del futur professional entorn al desenvolupament de nous processos i línies de servei que ajudin a la transformació d'un sector de negoci estancat.

Subject abstract

After a deep study of the architect's working context, the students will propose innovate business ideas around architecture and will be lead by the teachers to develop a Business Plan around some of them.

Resultats d'aprenentatge. En acabar l'assignatura l'estudiant ha de ser capaç de:

Continguts
1Anàlisi del Sector de l'Arquitectura i de les opcions professionals de l'arquitecte al Sector.
2Propostes de idees de negoci per part dels alumnes.
3Pla d'empresa: Estudi de mercat i descripció dels serveis i/o productes de la empresa.
4Pla d'empresa: Definició de l'esquip. Funcions i responsabilitats.
5Pla d'empresa: Estratègia comercial.
6Pla d'empresa: Gestió econòmica. Preu del servei/producte. Control econòmic de la empresa.
7Pla d'empresa: Forma Jurídica.

Mètode d'avaluació

Treball de curs continuat: elaboració Pla d'empresa.
Prova teòrica.
Assistència i altres mèrits.

Enllaç a la bibliografia