Representació amb imatges i animacions

qm Primavera 2010-2011
QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
P5-10255
 Conèixer
Microstation Bàsic

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentTipusH/s treball estudiant
470085 (4 ECTS)2,5T + 2,5PEGAOP1

Dimecres (Wednesday)15:30 - 19:3012 setmanes

Professor ResponsableGenís Avila Casademont

Objectius

L’assignatura dóna continuïtat a l’optativa Generació i visualització de models 3D, explorant un ampli ventall de possibilitats d’expressió i comunicació del projecte, a partir dels models tridimensionals.

El plantejament docent és eminentment pràctic. A cada classe es plantegen problemes concrets de representació amb imatges que caldrà abordar la mateixa sessió. Per resoldre els temes plantejats s’aplicaran els conceptes tècnics que s’aniran exposant però, sobretot, caldrà fer una anàlisi del problema concret, en termes de comunicació i claredat expositiva. Al llarg del curs, per tant, s’introduiran temes de reflexió sobre aquests conceptes, exposant i analitzant exemples en molts casos extrets d’experiències reals de treballs realitzats al Cairat de l’escola.
Com a software bàsic es treball en Microstation, però, atès que l’objectiu no és l’ús del programa sinó que aquest juga un paper de plataforma de treball, els temes a tractar portaran a fer ús també de programes de tractament d’imatges i edició de vídeo.

Subject abstract
This is the follow up subject of the elective “generació i visualització de models 3D” studyng a wide range of possibilities to express, explain and present the project by using three dimensional models.
It’s mainly practical students will deal whith concrete representation problems that will be worked on in every session in order to solve these problems hte students will apply the technic concepts and they will also analyse the particular problem trying to be clear. This course is also about thought and awareness concerning concepts and practical examples.
The basic software is microstation but students can also use other programmes.

Continguts
1Conceptes bàsics. Control d'eines. Control de la projecció del model.

Estudiar el punt de vista. Mirar l'objecte a descriure.

3Definició o aplicació de materials. Il·luminació del model.
4La llum il·luminació de models
5Composició, manipulació i impressió d'imatges.
6Introducció a l'animació. Animació per quadres clau.
7Animació paramètrica. Exportació i control d'una animació.

Competències genèriques i transversals
XRaonament crític: anàlisi i valoració d'alternatives diferents.
XSolució de problemes: anàlisi de solucions óptimes enfront de problemes complexos.
XUtilització de software genèric.
XCapacitat de presentació dels treballs realitzats.
XDesenvolupament de la sensibilitat artística.

Mètode d'avaluació
Assistència i participació: 60%