Sou a: Inici / Estudis 2014-15 o anteriors / Guia docent / Guia 2010-2011 / Materies Optatives / Quadrimestre de Tardor 2010-2011 / ToSCA_Taller de solucions constructives arquitectòniques (intensiva)

ToSCA_Taller de solucions constructives arquitectòniques (intensiva)

Qm Tardor 2010-2011
QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T5-10205

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentTipusH/s treball estudiant
470524 (3 ECTS)4PCA1Opt Intensiva40

5 dies (matí i tarda) consecutius
11 al 17 de gener 2011
1 setmana

Professor ResponsableJoan Lluis Zamora i Mestre
Altres professorsOriol Muntané Raich

Objectius

L’objectiu del taller TOSCA és iniciar a l’arquitecte en la seva formació en un àmbit poc explorat com és el de la seva vessant com a projectista d’innovacions constructives. Actualment els arquitectes s‘enfronten amb nous problemes però amb uns productes de la construcció que varen néixer per resoldre altres problemes. Es fa urgent replantejar, des del punt de vista de la innovació de producte, replantejar el nou paper dels elements constructius, dels sistemes constructius i dels materials de l’arquitectura. En edicions anteriors s’han replantejat els materials reciclats, les resines, el cablejat dels sòls, la finestra, etc. Els treballs realitzats pels alumnes es podeu consultar a UPCommons amb la paraula clau TOSCA

Subject abstract
The objective of the workshop is to initiate TOSCA architect in their training in an area little explored as is its aspect as a designer of innovative construction. Currently, architects are faced with new problems but with building products that were created to solve other problems. It is urgent to rethink, from the standpoint of product innovation, rethinking the role of new building materials, construction systems and materials of architecture. In previous editions have been reworked recycled materials, resins, soil wiring, window, etc.. The work done by students can consult with the keyword UPCommons TOSCA.

Web pageConsulteu plataforma UPC Commons, apartat ToSCA.

Continguts
1Kick off inicial i presentació del briefing

Anàlisi de requeriments

3Caçadors de realitat
4Benchmarquing
5Formulació de propostes: brainstorming
6Anàlisi DAFO de les propostes
7Desenvolupament de les propostes
8Comunicació de les propostes
9Jury final

Mètode d'avaluació
Jury final extern que avalua les propostes presentades en base a tres indicadors: originalitat (30%), rigor (30%) i comunicació (30%). La part restant (10%) de la nota és l’avaluació creuada de la resta de participants al taller.