Sou a: Inici / Estudis 2014-15 o anteriors / Guia docent / Guia 2010-2011 / Materies Optatives / Quadrimestre de Tardor 2010-2011 / Procès d'execució i innovació tecnològica (Màster de Tecnologia)

Procès d'execució i innovació tecnològica (Màster de Tecnologia)

Qm Tardor 2010-2011
QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T7-10205

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentH/s treball estudiant
470705 (4 ECTS)4T + 1PCA11

Dia d'imparticióHorari d'imparticióNúm. de setmanes
Dimarts (Tuesday)16:00 - 20:0013 setmanes

Professor ResponsableAntonio Paricio Casademunt
Altres professorsJoan Lluis Zamora

Objectius

Estudiar, analitzar i treure conclusions dels processos d’execució de les obres plantejats convencionalment o bé amb la introducció d’elements prefabricats a partir de materials o sistemes que aporta la indústria. Els estudis i anàlisis es complementaran amb exemples reals d’obra on el factors temps, costos i qualitat són les variables que condicionaran les decisions.

Resultats d'aprenentatge. En acabar l'assignatura l'estudiant ha de ser capaç de:
  • Conèixer i analitzar les alternatives a la construcció convencional.
  • Avaluar les alternatives constructives que porta la indústria.
  • Avaluar i entendre les aportacions que fan les diferents indústries en els processos d'execució.
  • Entendre i comparar les diferents tecnologies que són alternativa a la construcció convencional.

Continguts
1Anàlisi de l’evolució tecnològica de la construcció i dels processos constructius. Pautes.
2

La “Fragmentació” dels processos d’execució. La construcció “sobreposada”. La subcontractació. La industria com a “motor” dels canvis tècnics.

3L’extrapolació de tècniques i materials d’altres industries al sector de la construcció.
4Anàlisi comparatiu dels processos d’execució convencionals o amb l’aportació de sistemes que aporta la industria. Anàlisi per subsistemes: Fonamentació – contenció, estructura, tancaments.
5El projecte arquitectònic i el procés constructiu com a factor de canvi. Visites d’obra i indústries del sector.

Mètode d'avaluació

Examen del contingut del programa.
Treball en equip d'anàlisi d'un edifici.

Bibliografia
Donada la diversitat de temes a tractar a cada capítol es recomanarà la bibliografia corresponent.