Introducció al dibuix amb ordinador

Qm Tardor 2010-2011
QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T225 per grup EGA I

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentTipusH/s treball estudiant
158392 (1,5ECTS)2LEGA IOP/OB2

Dimarts14:30 - 16:30
Divendres14:30 - 18:00

La docència d'Introducció al dibuix amb ordinador s'encabirà a la docència de l'assignatura Dibuix II del
nou pla d'estudis.  Els professors de l'assignatura us indicaran el calendari els primers dies de classe.

Professor ResponsableJoan Font i Comas
Altres professorsPaco Martínez Mindeguia

Objectius

L’assignatura, que és obligatòria per als estudiants del Qm 2, té objectius coincidents amb els de l’assignatura EGA 2, en tant que es centra en la construcció geomètrica del dibuix tècnic. Més específicament, però, el tema s’enfoca aquí des del punt de vista dels processos operatius propis del treball amb sistemes informàtics de dibuix.

1

Presentació; interacció bàsica; control de les vistes; operacions de manipulació; seleccions.

2

Nous modes de selecció. Operacions elementals de dibuix. Snaps; Control mètric del dibuix.

3

Alineacions i control de l’origen. Atributs d’elements gràfics. Creació d’estrats d’informació.

4

Elements tancats; farciments. Girs. Amidaments sobre el dibuix. Homotècies i altres manipulacions.

5

Rotacions de compàs. Calculadora. Operacions de modificació. Recuperació d’errors.

6Arrays. Seleccions avançades. Dibuix d’arcs i punts. Multilínies. Valors de línia: gruix i regruix.
Creació d’arxius nous; resolució; arxius de llavor.
7Dibuix de bisectrius. Cadenes i formes. Personalització de colors; confecció de taules pròpies.
Pas d’elements a primer pla del dibuix. Dibuix d’axonometries.
8Agrupació d’elements no connectats geomètricament: opcions i criteris d’ús. La circumferència en axonometria: axonometria d’arcs, cons i cilindres.
9Concepte de referència. Exemples d’ús de les referències.
10Vistes guardades. Composició de plànols. Sortida impresa.

Resultats d'aprenentatge
  • Fer el traçat de la geometria d'un dibuix tècnic 2D, d'una manera àgil i precisa, usant una eina de CAD.
  • Resoldre, sense problema, el traçat geomètric de representacions arquitectòniques en sistema dièdric o en les ternes axonomètriques usuals en arquitectura.

Mètode d'avaluació

Continuada a través de l'assistència i exercicis setmanals. (50%)
Prova final (50%).

Bibliografia
Atès el seu caràcter eminentment pràctic i d’aprenentatge basat en la pròpia experiència, no es pot
parlar d’una bibliografia específica o complementària relacionada amb l’assignatura.