Sou a: Inici / Estudis 2014-15 o anteriors / Guia docent / Guia 2010-2011 / Materies Optatives / Quadrimestre de Tardor 2010-2011 / Bases conceptuals i història d'un urbanisme ecològic

Bases conceptuals i història d'un urbanisme ecològic

Qm Tardor 2010-2011
QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm m'axim d'estudiants estrangersPrerequisits
T7-101646è QM
superat

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentH/s treball estudiant
 471106 (5 ECTS) 3T+ 3PDUOT125 hores totals

Dia d'imparticióHora d'imparticióNúm de setmanes
Divendres (Friday)10:30 - 14:3015

Professor ResponsableJose Luis Oyón
Altres professorsJoan Martínez Alier (UAB)

Objectius

Mostrar les bases conceptuals i el desenvolupament històric de les idees i les pràctiques a la recerca d'un urbanisme ecològic, d'una relació adient de la societat amb el medi compatible, amb el manteniment de la seva capacitat productiva.

Subject abstract

Conceptual basis and history of Ecological Urbanism.

Resultats d'aprenentatge. En acabar l'assignatura l'estudiant ha de ser capaç de:
  • L'estudiant coneix les bases conceptuals que defineixen una ciutat ecològica, quins aspectes hi estan implicats i perquè.
  • L'estudiant disposa d'una visió de l'aproximació històrica vers un urbanisme ecològic, a través de l'estudi i anàlisi dels autors que han fet evolucionar aquesta visió.
  • L'estudiant ha adquirit o assentat la capacitat de cercar documentació científica i de redactar una comunicació cinetífica.

Continguts
1Plantejament de la necessitat i de les bases d'una ciutat ecològica.
2Els aspectes ecològics en la història de l'urbanisme.
3El desenvolupament d'una ciutat i un urbanisme ecològic des dels autors tradicionals: Kropotkin, Geddes, Mumford, etc.
4El desenvolupament d'una ciutat i un urbanisme ecològic des des autors moderns: McHarg, Bettini, els ecobarris, etc.

Mètode d'avaluació

20% assistència i participació a classe