Sou a: Inici / Estudis 2014-15 o anteriors / Guia docent / Guia 2010-2011 / Materies Optatives / Quadrimestre de Tardor 2010-2011 / Arquitectura, paisatge i mobiliari danès després de 1945.

Arquitectura, paisatge i mobiliari danès després de 1945.

Qm Tardor 2010-2011
QmNivell QuadrimestralNúm. màxim d'estudiants ETSAVNúm màxim d'estudiants estrangersPrerequisits
T5-10205

CodiCrèditsDistribució (T, P, L)DepartamentTipusH/s treball estudiant
470613,5 (3 ECTS)3,5TCAOpt

Dijous (Thursday)15:30 a 19:00

Professor ResponsableJosé Ángel Sanz Esquide
Altres Professors

Objectius

Crida l’atenció el fet que després de la II Guerra Mundial la millor arquitectura danesa fos creada per un gran nombre d’arquitectes i que les seves obres, en conjunt més que en particular, representin la força

de l’art constructiu danès del segle XX. D’una banda ho podem observar tant en la construcció de cases unifamiliars com en els projectes d’escoles, institucions, edificis administratius i fins i tot en els parcs i jardins. D’altra, des del final de la guerra, la indústria del mobiliari danès té un èxit remarcable i s’ha transformat d’un negoci que es centrava únicament en Dinamarca a una més gran exportació que inclou alguns països europeus (Alemanya Occidental, Regne Unit i Suècia) i EEUU. Un període que va des del 1947 al 1965 s’ha definit com l’Edat d’Or del disseny danès.

Aquest curs tracta de posar en relació l’important fenomen constructiu, paisatgístic i de mobiliari danès

amb les seves bases teòriques.

Subject abstract
This course tries to relate the important and wide constructive, landscape and furniture Danish phenomenon to its theoretic basis.

La tradició arquitectònica funcional i artesana
La llum natural i la llum artificial
La textura
L’escala i la proporció
El color
La història com a aprenentatge
Paisatgisme
Mobiliari

Mètode d'avaluació
Assistència i participació: 30%
Exercicis: 70%

FABER, Tobias: Nueva arquitectura danesa, Gustavo Gili, Barcelona, 1968.
RASMUSSEN, Steen Eiler: La experiencia de la arquitectura, Barcelona 2004
40 Years of danish Furniture (Volume 3, 1947-1956; Volume 4, 1957-1966), Teknologisk Instituts Forlag, Kovenhan, 1987.
Monografies d’Utzon, Jacobsen, Laurtizen, C.Th. Sorense, Erik Chr. Sorense, Bo & Wohlert, Gunnlögsson, Juhl, Wegner, Mogensen, Henningsen.