Projectes en paisatges culturals (Intensiva)

Qm Tardor 2012-2013
Qm Nivell Quadrimestral Núm. màxim d'estudiants ETSAV Núm màxim d'estudiants estrangers Prerequisits
T 3-10 15 10

Codi Crèdits Distribució (T, P, L) Departament Tipus H/s treball estudiant
47027 5 (4 ECTS) 4T + 1P UOT OP 2

* Del 15 al 23 de gener de 2013 en horari de matí i tarda Vegeu condicions específiques
Professor Responsable Carles Llop
Altres professors
Altres col·laboradors Eduard Antorn, Francesca Leder i Josep Maldonado
Doctorands Marta Carrasco, Konstantinos Kourkoutas, Leonor Migueis, Giovanni Roncador i Catalina Salvà.

Objectius

Sota la denominació de paisatges culturals, entenem aquells territoris (urbans i territorials) que expressen l’acció de l’home en la transformació de la natura i la construcció de paisatges singulars plens d’història i de continguts. Tot és paisatge, i tot és paisatge cultural. Es tracta, tanmateix d’aprofundir les possibilitats dels valors culturals per als projectes territorials renovats, incorporant en el coneixement dels mateixos el que les diverses ciències regionals aporten, en una mena d’aproximació que pretén ser multidisciplinar per comprendre la complexitat dels territoris. En el curs es proposa l’anàlisi de projectes que tenen en la cultura i el desplegament dels valors naturals i paisatgístics, la configuració de territoris culturals d’interès patrimonial, i que serveixen per promoure el desenvolupament local de les nostres ciutats i territoris des d’un punt de vista integral, sense caure solament en la banalització de transformar parts del territori en parcs temàtics.

Seminari teòric sobre Paisatge. ETSAV. 8 hores.

Treball de Camp: La rosa dels vents dels paisatges de les terres de Lleida.

(Visita al lloc i treball de camp.Lleida). 10 hores.

Taller de projecte. (tarda) ETSAV. 4 hores.

Taller de projecte. ETSAV. 8 hores.

Presentació i debat final del taller. ETSAV. 4 hores.

Maig - Juny 2012
Seminari Intensiu (dues setmanes a determinar) a Vicenza _ Italia per al grup de 10 estudiants seleccionats en base a l’avaluació del curs i l’expedient acadèmic.

Web page

Mètode d'avaluació

L’avaluació del curs es realitzarà en base a l’assistència presencial a totes les sessions i en base a la valoració del dossier sobre el taller de projectes de paisatge, elaborat per cada alumne o grup d'alumnes (màxim dos).

Condicions específiques

Els estudiants que hagin cursat l’optativa podran presentar-se a la selecció de 10 participants a un seminari a realitzar a Itàlia dins del Life Learning Program (Intensive Program in Landscape Studies) en dates convingudes amb les altres universitats participants (Ferrara, Lisboa). Els seleccionats tindran totes les despeses cobertes de viatge i allotjament.

Enllaç a la bibliografia