Representació arquitectònica II

Obligatòria

Representació Arquitectònica

EGA 1

• Hores de dedicació de l'estudiant
Hores totals: 5 crèdits x 25 h/crèdit = 125 h.
Aprenentatge dirigit: 5 crèdits x 11 h/crèdit = 55 h.
Teoria
Problemes
Activitats dirigides (Tutoria mig grup)
Aprenentatge autònom

8 hores - 15%

47 hores - 85%

56 hores

•  Equip docent

Isabel Crespo, professora responsable
Joan Font, Genís Àvila.

•  Objectius genèrics (català)

Geometria de la forma tridimensional.

•  Objetivos genéricos (castellano)

Geometría de la forma tridimensional.

•  Generic aims (english)

Three-dimensional geometry.

•  Resultats d'aprenentatge. En acabar l'assignatura l'estudiant ha de ser capaç de:
  • Comprensió geomètrica de l'espai tridimensional a travès de la construcció i manipulació de models informàtics 3D.
  • Contrucció a mà alçada de perspectives d'arquitectura a partir de la informació dièdrica.
  • Construcció del discurs gràfic.
  • Control dels recursos expositius, articulació, síntesi, modelatge del missatge gràfic.
  • Valors perceptius de la representació.
  • Utilitzar el vocabulari tècnic apropiat. Utilitzar les convencions dels gràfics més usuals: format, títols, peus, llegendes, etc.

• Web page
  •  Continguts

•  Metodologia docent
La base teòrica i el suport instrumental són imprescindibles per al seguiment de les sessions de classe que consisteixen en exercicis pràctics de resolució de problemes amb l'assistència del professorat a l'aula. Per això tot el material didàctic de suport es dona, a través del campus virtual ATENEA, abans de les classes presencials.
És necessari que l'estudiant port ordinador portàtil amb el software instal·lat i cable per connexió de dades, per seguir les classes asequadamanet.
L'escola donarà totes les facilitats per tal que cada estudiant disposi del material adequat. L'Aula compta amb la instal·lació necessària per aquesta assignatura (connexions a xarxa elèctrica i a dades).
Els exercicis tenen per objectiu els resultats d'aprenentatge. El seguiment individual que faran els professors pretèn adaptar el procés a cada estudiant.
La primera part del curs es desenvoluparà amb exercicis ptràctics orientats i dirigits a aconseguir el control geomètric de les formes tridimensionals a partir de representacions planes. A la segona part, a partir de l'anàlisi d'exemples, es resoldrà la representació de casos concrets, aprofundint en les capacitats comunicatives de les representacions convencionals del projecte arquitectònic i en la construcció i gestió dels models informàtics. Es treballarà sobre diferents tipologies de dibuix, per entendre com el tema, els mitjans, l'emisor i el receptor condicionen la forma del dibuix.

• Sistema d'avaluació competències específiques. %
Seguiment primera part 20%
Examen primera part 20%
Seguiment segona part 20%
Examen segona part 20%
Valoració professor 20%

• Sistema d'avaluació competències genèriques. %
CG4. Utilitzar el vocabulari tècnic apropiat. Utilitzar les convencions dels gràfics més usuals: format, títols, peus, llegendes, etc.

Enllaç a la bibliografia