Sou a: Inici / Hemeroteca

Hemeroteca

• Robert Brufau, professor d'estructures a l'ETSAV, és un dels arquitectes de Barcelona però que sempre ha estat a l'ombra de les figures locals o internacionals que firmaven les obres. Una de les coses que li agrada més, però, és el contacte amb els estudiants de l'Escola d'Arquitectura del Vallès, on és professor d'Estructures des de fa més de 25 anys. El diari ARA.CAT publica una extensa entrevista amb ell.

• En la intimitat de les sales d'art romànic del MNAC, Sol Picó i la seva companyia de dansa ens ofereixen en exclusiva la seva particular mirada a la millor col·lecció de romànic del món.

• Manuel de Solà-Morales, arquitecte i urbanista, ha mort aquest dilluns a Barcelona.

• Sessió informativa del programa Marie Curie: possibilitats de finançament per a la mobilitat d'investigadors

• L’exposició BATLLE I ROIG 30 ANYS és un resum de la trajectòria professional de Enric Batlle i Joan Roig.

• Es presenta la desena edició dels Premis VETECO / ASEFAVE en un entorn de canvis per al sector del tancament de vidre al nostre país. No obstant això, la profunda crisi de la construcció ha de tenir també les seves conseqüències positives tant per als nostres fabricants com per als tècnics encarregats de dissenyar les noves obres. I aquests premis volen reflectir aquest moment de canvi, destacant una vegada més els productes, tant de finestres com de façanes lleugeres, que aposten per la qualitat, el disseny i, els cada dia més presents, conceptes d'eficiència energètica, sostenibilitat i respecte al medi ambient.

• Un any més, l’ETSAV és seu col·laboradora de la PROVA CANGUR. Aquesta prova es realitza simultàniament a nombrosos països d’Europa i va adreçada als alumnes dels darrers quatre anys de l'ensenyament secundari. La prova consisteix en la resolució d’un cert nombre de problemes de matemàtiques.

• Relació de debats i pel·lícules

• La Vanguardia publica a la Contra d'aquesta setmana una entrevista a manel Guardia que acaba de presentar un llibre recopilatori d'imatges aèreas històriques de la ciutat

• L'objectiu d'aquest concurs per a estudiants d'arquitectura Landscape, Architecture & Wine és aportar idees innovadores per a la, cada vegada més generalitzada, estratègia d'obertura dels cellers al turisme i al seu entorn més immediat, proporcionant així noves experiències al visitant.