Sou a: Inici / Hemeroteca / Conveni de doble titulació amb la UniKORE

Conveni de doble titulació amb la UniKORE

A partir de setembre 2015, els estudiants de l’ETSAV podran accedir a una doble titulació en Arquitectura amb la Universitat ‘Kore’ a través d’un itinerari compartit
Conveni de doble titulació amb la  UniKORE

21 gener 2015

La Junta d’Escola del dia 15 de gener va aprovar per consens un Conveni de Doble Titulació amb la Facultat d’Enginyeria i Arquitectura de la Università degli Studi di Enna ‘Kore’ de Sicília, que enguany celebra els deu anys d’existència.

És una universitat jove i encara en formació, però ja ocupa un lloc destacat entre les italianes. Segons el rànquing elaborat el 2014 per l'agència europea U-Multirank (www.umultirank.eu), és la 15a universitat del país, classificada a continuació de Roma La Sapienza, i destacant especialment per transferència de coneixement, orientació internacional i relació amb l'entorn.

Els estudiants que participin en aquest programa podran obtenir la ‘Laurea Magistrale in Architettura’, que habilita per a l’examen d’estat d’arquitecte i/o d’enginyer de l’edificació a Itàlia, i el ‘Grau d’Estudis en Arquitectura’, que dóna accés al Màster Habilitant a l’estat espanyol. Es preveu que la mobilitat dels estudiants es produeixi durant el 4t o 5è any dels estudis i que sigui vigent a l’inici del curs acadèmic 2015-2016.

En aquest marc, la UniKORE proposa a l’ETSAV un conveni de mobilitat per a professors de la UPC que permeti aportar el model formatiu de l’escola, basat en la integració multidisciplinària de l’ensenyament a l’entorn dels Tallers d’Arquitectura i Projecte, i les àrees d’expertesa pròpies centrades en la regeneració urbana i la intervenció sostenible. Els workshops conjunts realitzats en cursos anteriors han permès establir les bases d’aquesta col·laboració.

El dia 11 de desembre de 2014, els directors respectius, Prof. Víctor Seguí i Prof. Giovanni Tesoriere, van signar un primer document d’intencions durant la visita institucional de l'ETSAV a Enna. La doble titulació ja serà operativa pel curs acadèmic 2015-2016.

Més informació a:
Primers seminaris intensius de professors ETSAV+UniKORE.
Segona part dels seminaris intensius ETSAV+UniKORE.