Curs: Casa(s). Miradas sobre la idea de habitar

Curs que s'impartirà al CCCB a partir del 20 de gener. Cal matricular-s'hi per assistir-hi.
Curs:  Casa(s). Miradas sobre la idea de habitar
Quins anhels i quins desitjos alberga avui la casa? És, com deia Bachelard, la topografia del nostre ésser íntim? Com ha canviat el ventall de sentits atorgat socialment a l’espai domèstic? I la seva forma i les seves funcions? Llar, fortalesa, recer, cau, niu, alberg. En el decurs del temps, la casa ha donat resposta a necessitats diverses i ha representat un conjunt heterogeni de valors i significats: és l’espai on trobar refugi en un món inhòspit, el lloc
íntim des del qual interpretem el món, territori de memòria i identitat, eina de lluita política i de control social, escenari de conflictes de gènere.

Aquest curs proposa una aproximació polièdrica al sentit de la casa, des de dins cap a fora, explorant els seus usos, les formes diverses d’habitar els espais domèstics, la seva evolució i la seva càrrega simbòlica. Al llarg del curs, els alumnes que ho desitgin aniran construint un arxiu fotogràfic comú amb la voluntat de representar, documentar i qüestionar les diverses dimensions de la casa. El taller final, amb la fotògrafa Laura Covarsí, recollirà aquestes imatges i examinarà l’obra d’alguns fotògrafs contemporanis per crear un atles d’usos de la fotografia entorn de l’espai domèstic.

PREU NORMAL: 60€
PREU REDUÏT: 50€
(estudiants, Amics del CCCB, aturats i pensionistes)
PLACES LIMITADES
El curs té un reconeixement de 2 crèdits de lliure elecció per estudiants d'ETSAB.

INFORMACIÓ I MATRÍCULA
INSTITUT D'HUMANITATS
Montalegre 5, 08001 Barcelona
Telèfon 93 412 21 74