Sou a: Inici / Hemeroteca / L'ETSAV als premis de la XVI BEAU 2018

L'ETSAV als premis de la XVI BEAU 2018

Sis dels treballs premiats a la secció Panorama són obra de professors o alumni de l'Escola del Vallès. L'enhorabona a tots els equips!
L'ETSAV als premis de la XVI BEAU 2018

Amb el títol Más habitar, más humanizar, la XIV BEAU 2018 presenta a Santander les 23 obres d'arquitectura premiades a la secció Panorama. Sis d'aquests treballs corresponen a alumni o professors de l'ETSAV. També s'hi donen a conèixer els premis de la Mostra de recerca, amb dos guardons per a professors de l'escola.

Panorama d'obres

24 juliol 2018Segons el Jurat, aquests treballs representen un panorama dels anys que comprèn la convocatòria, destacant els valors espacials de les arquitectures proposades, la sensibilitat i eficàcia en intervenir sobre el patrimoni, la integració de l'arquitectura en el context urbà, rural i en el paisatge, la consideració dels valors socials i culturals en les propostes arquitectòniques i urbanes, així com la incorporació de la sostenibilitat i eficiència ambiental com a eines indiscutibles de treball. La selecció realitzada comprèn un conjunt de projectes vinculats amb els valors del nostre temps, apostant per aquells treballs que millor s'adeqüen a les necessitats del seu context social, econòmic i cultural. Les sis obres són:

Escola a Orsonnens (Suïssa) de TEd'A arquitectes (Jaume Mayol i Irene Pérez), Premi FAD internacional 2018.

Rehabilitació de la casa Vicens (Barcelona) de J. A. Martínez Lapeña i Elies Torres (Jamlet), amb David García, finalista en la categoria d'arquitectura del premi FAD 2018.

Casa 1413 (Ullastret, Girona) d'HArquitectes (David Llorente, Josep Ricart, Xavier Ros i Roger Tudó), finalista en la categoria d'arquitectura del premi FAD 2018.

110 Rooms, edifici d'habitatges al carrer Provença (Barcelona) de MAIO arquitectes (María Charneco, Alfredo Lérida, Guillermo López i Anna Puigjaner), Premi FAD d'opinió 2017.

Edifici de serveis a la ciutat esportiva del Morrot (Olot) d'Eduard Callís i Guillem Moliner, seleccionat en els premis FAD 2018.

Dues cases de suro (Llafranc) d'Emiliano López i Mónica Rivera.

Mostra de recerca

En aquesta segona edició de la Mostra de recerca en arquitectura i urbanisme, han resultat premiades pel Jurat les publicacions següents:

En la categoria de llibres, La calle y la casa, de Xavier Monteys (Gustavo Gili), ex-director de l'ETSAV.

Com a publicacions periòdiques, la col·lecció JIDA [Textos de Arquitectura, Docencia e Innovación], de Berta Bardí i Daniel García-Escudero (UPC Iniciativa Digital Politècnica).

En l'apartat d'articles de recerca, "Dos modelos pedagógicos: conocer versus saber hacer", també de Berta Bardí i Daniel García-Escudero (JIDA [Textos de Arquitectura, Docencia e Innovación] núm.4).

[Consulta la resolució del Jurat aquí]