Sou a: Inici / Hemeroteca / El professor d'arquitectura Enric Batlle, premi FAD de Pensament i Crítica

El professor d'arquitectura Enric Batlle, premi FAD de Pensament i Crítica

L’obra El jardín de la metrópoli d’Enric Batlle ha rebut el premi FAD de Pensament i Crítica. El professor del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de la Universitat Politècnica de Catalunya • BarcelonaTech (UPC) va rebre el guardó el 12 de juliol.

Toni Marí, Ricardo Devesa i Octavi Rofes, jurat de la present edició del Premi FAD de Pensament i Crítica, han destacat que l’obra d’Enric Batlle aporta "una reflexió crítica sobre la pròpia pràctica de l’arquitectura des de la consideració del paisatge i l’entorn urbà”.

Aquesta obra va ser publicada per l’editorial Gustavo Gili el 2011. A El jardín de la metrópoli, Enric Batlle presenta l’estudi de jardins, parcs i sistemes d’espai públic i els reinterpreta a partir de l’arquitectura del paisatge. L’autor analitza diferents models històrics i alguns de contemporanis i defineix un nou estrat urbà, que és el producte de la integració de tots els espais lliures metropolitans. Enric Batlle és doctor arquitecte i professor d’Urbanisme i Paisatge a l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès i al màster d’Arquitectura del Paisatge de la UPC.

En aquesta 54ena edició dels premis FAD d’Arquitectura i Interiorisme, el premi de Pensament i Crítica s’ha atorgat a quatre obres. A més d’El jardín de la metrópoli, han estat guardonats La Barcelona de ferro. A propòsit de Joan Torras Guardiola, d’Assumpció Feliu i Antoni Vilanova; Arquitectura em Público, de Pedro Gadanho, i La arquitectura desde el interior, 1925-1937, de María Melgarejo.

arxivat sota: , , ,