Sou a: Inici / Hemeroteca / Conveni d'innovació per a desenvolupar un prototipus d'edifici autosuficient a Torre Baró

L'Ajuntament de Barcelona col·labora amb les escoles i centres d'arquitectura de Barcelona (ETSAB, ETSAV, La Salle, ESARQ, IAAC) per a idear 5 avantprojectes que fomentin el disseny de qualitat, l'autosuficiència energètica i la regeneració urbana
En el marc del programa "Prototips d'Arquitectura de Barcelona" l'ETSAV ha presentat un prototip dissenyat per estudiants de la mà de l'assignatura optativa dirigida per l'Enric Corbat. Aquest prototip està dissenyat per implantar-se a Torre Baró.

L'Ajuntament de Barcelona i l'ETSAV, l’ETSAB, La Salle Arquitectura, la ESARQ i l'IAAC estan col·laborant en el disseny d’un prototip d‘edifici autosuficient al barri de Torre Baró de Barcelona, al districte de Nou Barris. Aquest programa busca promoure entre els futurs arquitectes el disseny de qualitat amb criteris d’autosuficiència gràcies al disseny d’una residència per a 10 estudiants. Un centre des d’on es pugui contribuir a la regeneració de Torre Baró i Ciutat Meridiana.

Des del mes de setembre de 2014 i fins ara, les diferents escoles han dissenyat 5 avantprojectes per aquest edifici autosuficient per tal que ara, un jurat, pugui avaluar les propostes que van acompanyades d’una maqueta a escala 1:50.  Al mes de maig és previst que el projecte s’exposi a la fira Construmat.

Des d'ara i fins el juliol del 2015 s'estarà redactant els projectes executius. La finalitat és que se'n seleccioni un per poder-lo construir durant el 2016.

Les premisses han estat:
1. Disseny complert de l’edifici tant exterior com interior.
2. Tecnologia suficient per l’autosuficiència energètica de l’edifici.
3. Tractament complert de l’espai exterior de la parcel·la on es construeix l’edifici.
4. Tractament complert de la parcel·la destinada a agricultura urbana.
5. Reflexió sobre regeneració urbana de Torre Baró.
6. Implicació social de la gestió de l’edifici.

+ info: http://premsa.bcn.cat/wp-content/uploads/2015/02/2015_02_18DPEdificiAuto.pdf
Article a La Vanguardia: http://www.lavanguardia.com/54427403865/index.html