Sou a: Inici / Hemeroteca / 2 obres de professors ETSAV, premis FAD 2015

2 obres de professors ETSAV, premis FAD 2015

De les 6 obres finalistes en les que participaven professors de l'escola, 2 han obtingut un premi FAD
2 obres de professors ETSAV, premis FAD 2015

3 juliol 2015_

El dia 2 de juliol a les 20h s'ha celebrat la cerimònia de lliurament dels Premis FAD 2015 al Disseny Hub Barcelona. De les sis obres finalistes amb professors de l'ETSAV dues han resultat guanyadores. Les llàgrimes de Santa Eulàlia, de Mariona Benedito i Martí Sanz ha obtingut el premi en la categoria d'Intervencions Efímeres i la revista Quaderns d'Arquitectura i Urbanisme #265, dels editors José Zabala, Ethel Baraona, Guillermo López i Anna Puigjaner ha obtingut el premi ex aequo en la modalitat de Pensament i Crítica

Les llàgrimes de Santa Eulàlia

Casa Padellàs. MUHBA, Plaça del Rei
Barcelona (Barcelona)

Premi FAD Intervencions Efímeres 2015
Premi d'Opinió Intervencions Efímeres 2015

Autors: Mariona Benedito Ribelles i Martí Sanz Ausàs, arquitectes; Ana Bádenas, Júlia Doz, Bruguers Gallego, Jordi Juanola i Joan Ruiz, estudiants d’arquitectura (ETSAB-UPC)

Promotor: ICUB. Ajuntament de Barcelona

Fotògrafs: Pere Albiac, Mercè Arimany, Mariona Benedito, Nathalie Jordi, Martí Sanz

Col·laboradors: Adrià Muros, Ariadna Perich, Paul Maync, Dani Osácar, Jordi Adell, Manel Rio, Rafael Revuelto

«Destacada obra que combina el dinamisme del desglaç de les esferes de llum, que simulen les llàgrimes de Santa Eulàlia, amb el joc sonor metàl·lic produït per l'harmònica cadència del seu degoteig. El so de la pluja lenta en un pati a manera de caixa de ressonància, aconsegueix evocar la fredor del martiri i l'agònic pas del temps, alhora que marca la desaparició de la mateixa instal·lació. Intel·ligent exercici de síntesi de fenòmens físics amb emocionants resultats lluminosos i acústics d'abast poètic.»

Quaderns d’Arquitectura i Urbanisme #265

Premi FAD Pensament i Crítica 2015 (ex-aequo)

Editors: José Zabala (director), Ethel Baraona, Guillermo López i Anna Puigjaner; amb Mario Ballesteros Arias i Twopoints.net

Editorial: COAC - Col·legi d'arquitectes de Catalunya

«Una publicació clàssica, (text genèric, fotos en color, plans sense escala), no té sentit en un món digital, on la precisió, la quantitat i la immediatesa es resolen de manera més efectiva per altres mitjans. Cal trobar una posició equilibrada entre els diferents sistemes on s’aprofitin coordinadament totes les seves possibilitats individuals.

Quaderns és molt important la correspondència entre el paper i el web, el blog i l’Observatori, ja que s’hi fan presents la immediatesa i l’exhaustivitat permetent que la revista esdevingui el lloc comú de les sintetitzacions o de les temàtiques que s’obren i es llancen. Per això, el jurat destaca no solament el número presentat en aquesta edició sinó el conjunt de l’activitat desenvolupada en els cinc números produïts anteriorment (del 261 al 265).»

___________________________________________

El jurat de la 57a edició dels Premis FAD d'Arquitectura i Interiorisme ha estat format per Víctor López Cotelo, president, i pels vocals Ignasi Bonet, Agustí Costa, Mónica Rivera, Mariana Pestana i Gabriel Valeri. Es van presentar 458 obres, de les quals el jurat en va seleccionar 45 i, en última valoració, 16 van arribar a finalistes.

+info: http://arquinfad.org/premisfad/edicions-anteriors/?edicio/2015/

arxivat sota: , , ,