Sou a: Inici / Hemeroteca / «Local+global», workshop i col•loqui dins el programa Erasmus+

«Local+global», workshop i col•loqui dins el programa Erasmus+

Del 16 al 22 de Juliol, organitzat per l’ETSAV com a part del projecte ARCHI-MEDES, i amb finançament del programa Erasmus+ de la Unió Europea.
«Local+global», workshop i col•loqui dins el programa Erasmus+

15 juny 2016

Durant el mes de juliol, a l’Escola d’Arquitectura del Vallès, tindrà lloc el programa ‘Local+Global’ format per un workshop i un col·loqui internacionals que treballen de la mà sobre la polaritat entre el local i el global en l’arquitectura, buscant trobar simbiosis innovatives entre les dues.

Workshop internacional: “local+global. Innovative symbioses”

Entre el dissabte 16 i el dijous 21 de juliol de 2016.

“Can architectural experimentations contribute to the enhancement of the role of the symbiosis of the local and the global in contemporary architecture? Can architecture contribute to the creation of a contemporary narrative on the ‘glocal’ which will glorify the simultaneity and co-presence of the particular with the broadly accepted, of the specific with the universal, of the emergent with the imported? How can architecture promote the inspirational power of the local to be supported or amalgamated by the know-how of the global?”

Escoles participants:

-School of Architecture, Aristotle University of Thessaloniki, Greece
-School of Architecture, National Technical University of Athens, Greece
-School of Architecture, Sapienza University of Rome, Rome, Italy
-Vallès School of Architecture, UPC BarcelonaTech, Barcelona, Spain
-School of Architecture, University of Cyprus, Nicosia, Cyprus
-Portimão School of Architecture, Institute Manuel Teixeira Gomes, Portugal
-Covilhã School of Architecture, University of Beira Interior, Portugal

S’ofereixen 5 places per estudiants de l’ETSAV. Contactar el professor Ramon Sastre. Tenir fluència en anglès és requerit per cursar el workshop.

Col·loqui internacional: “local+global. innovative symbioses in architectural education”

Dijous 21 i divendres 22 de juliol de 2016 a l’ETSAV

L’objectiu principal del col·loqui és apropar l’experiència en l’ensenyament i la pràctica arquitectònica de diferents àrees geogràfiques per tal de revelar idees i actituds relacionades amb simbiosis creatives entre el local i el global, que puguin assegurar personalitzacions innovadores del global, obertes a la globalització del particular. El col·loqui ve de la mà amb el projecte ARCH-MED-ES, que és plantejat com un laboratori experimental per estratègies i polítiques per l’educació arquitectònia en el Mediterrani el Sud d’Europa.

El col·loqui estarà estructurat en 6 sessions, cada una d’una duració de 90 minuts. Seran cinc presentacions de 12 minuts seguides per 30 minuts de debat entre els participants a cada sessió.

Introducció: Presentació de la feina feta pel projecte ARCHI-MED-ES.
Àrea temàtica 1: Local i global en el disseny arquitectònic
Àrea temàtica 2:  Local i global en el pensament arquitectònic
Àrea temàtica 3: Local i global en la representació arquitectònica
Àrea temàtica 4: Local i global en el construir arquitectònic