Sou a: Inici / Hemeroteca / Xavier Vendrell parla sobre el «Rural Studio», Alabama

Xavier Vendrell parla sobre el «Rural Studio», Alabama

L'actual director en funcions del Rural Studio de l'Auburn University presenta, a les 10:30h del dia 30 de maig, a la sala d'actes de l'ETSAV aquest programa educatiu que porta ja 24 anys en funcionament.
Xavier Vendrell parla sobre el «Rural Studio», Alabama

Rural Studio

Es tracta d'un programa de Grau que la School of Architecture, Planning and Landscape Architecture, de l'Auburn University, desenvoiupa des de 1993. El programa ofereix als estudiants d'arquitectura una experiència acadèmica d'acció i intervenció directes, a la vegada que dóna assistència a la població del comptat de Hale, una de les regions més pobres del país.

Va ser concebut com un mètode de millora de les condicions de vida a l'entorn rural d'Alabama, amb la capacitat de vincular el projecte i la construcció des de l'inici del programa, fins a consolidar una visió de l'arquitectura responsable que considera l'habitatge i els serveis a la comunitat. Més enllà dels projectes, el seu impacte es pot mesurar en els efectes sobre la vida dels estudiants, els professors, les famílies i les comunitats que afecta.

Xavier Vendrell

és l'actual Acting Director del Rural Studio i el dimarts vinent, dia 30 de maig, a les 10:30 presentarà la seva experìència al capdevant d'aquest programa tan singular i amb tants punts de contacte amb la pròpia ETSAV.