Sou a: Inici / Hemeroteca / Cap a la resilència arquitectònica, Premi Pladur a l'ETSAV

Cap a la resilència arquitectònica, Premi Pladur a l'ETSAV

L'estudiant de l'ETSAV Ignacio Fernández de Castro, ha resultat guardonat pel seu projecte ubicat a Porto.
Cap a la resilència arquitectònica, Premi Pladur a l'ETSAV

“L’arquitectura és la millor manera d’entendre l’ésser humà. Crec fermament  que la veritable arquitectura és la que estudia en primer lloc les persones i la seva vida diària per tal de materialitzar els seus somnis i necessitats”,  assegura Ignacio Fernández de Castro.

UPC, 10 juliol 2017_ Ignacio estudia el grau en Estudis d’Arquitectura a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) i el proper curs iniciarà el màster universitari en Arquitectura. Al llarg del grau també ha fet una estada a la University of Illinois —a través del programa establert a l'ETSAV— on ha reforçat la part més creativa i de disseny; a més, ha fet pràctiques en diferents despatxos tant a Espanya com a l’estranger. “Les pràctiques han estat una experiència increïble, tan culturalment com arquitectònicament. Han reforçat i contrastat la meva visió personal de l’arquitectura, i així he assolit un bon nivell de percepció i coneixement”, explica.

Ignacio es declara un enamorat incondicional de l’arquitectura, fet que l’ha portat a estimar el que estudia i els seus projectes, encaminats cap a l’arquitectura resilient, una arquitectura que promou el disseny d’espais flexibles que són capaços d’adaptar-se a les noves exigències i necessitats dels usuaris, pensant també en la seva autosuficiència i sostenibilitat. “Crec que la resiliència és el següent pas després de l’ecologia i la sostenibilitat, i això és pel que vull lluitar com a  arquitecte.”

La inquietud per aportar idees el va fer participar al 27è Concurs de Solucions Constructives Pladur, amb un projecte que tenia com a lema “Salubritat basada en la resiliència de As Ilhas do Porto”, que ha rebut el primer premi Pladur a l’ETSAV i el tercer premi a nivell d’Espanya i Portugal. “Vaig decidir participar-hi perquè l’enunciat del projecte em semblava molt atractiu”, explica i afegeix que “l’objectiu era revitalitzar una de les illes de Porto, uns petits barris en molt males condicions d’habitabilitat. El repte era aplicar els meus coneixements per millorar el barri i, a més, el jurat va valorar molt el fet que ho hagi desenvolupat amb BIM i amb productes Pladur.”

“Motivació, motivació i motivació per dissenyar millors espais per a les persones amb l’ajuda de la tecnologia i, sobretot, no oblidar que la interacció amb la natura és la forma més sana de viure”, conclou Ignacio.

[+ Info]

arxivat sota: , ,