Sou a: Inici / Hemeroteca / 4t Concurs de Disseny Arquitectes per l'Arquitectura

4t Concurs de Disseny Arquitectes per l'Arquitectura

L'associació Arquitectes per l'Arquitectura proposa una nova edició del Concurs de Disseny dirigida a estudiants i arquitectes menors de 40 anys.
4t Concurs de Disseny Arquitectes per l'Arquitectura

CONCURS D'IDEES PER AL CENTRE D'INTERPRETACIÓ DE LA PEDRA SECA A TALAMANCA

Arquitectes per l’Arquitectura, conjuntament amb la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Talamanca, convoca un concurs d’idees per a joves arquitectes i estudiants d’arquitectura.

La construcció amb Pedra Seca és un dels principals elements estructuradors del panorama rural a Catalunya, i esdevé un exemple paradigmàtic al país i a la conca mediterrània, constituint el testimoni d’una activitat humana ancestral que ha modelat -i modela- un tipus determinat de territori. Als paisatges de Pedra Seca en conjunt i a la seva arquitectura en particular se li atribueixen valors estètics, històrics, simbòlics i ecològics que van més enllà de la seva funció pràctica original.

El Bages, amb els municipis de Mura, Talamanca i el Pont de Vilomara i Rocafort tenen un singular patrimoni arquitectònic de Pedra Seca, concretament les tines i els dipòsits construïts vora les vinyes, testimoni de l’activitat vitivinícola dels segles XVIII i XIX. En no poder traslladar, per les llargues distàncies, el raïm al celler, es vinificava i dipositava in situ per després només haver-lo de posar en barrils.

El patrimoni de la Pedra Seca ha anat disminuint en les darreres dècades amb el progressiu abandonament de l’activitat agrícola i ramadera, i amb la modernització del sector, que considera que els tradicionals bancals ja no són aptes per a una producció mecanitzada. Donat el creixent interès en recuperar tècniques i oficis constructius que s’han anat perdent amb la implantació de nous sistemes massificats, des d’AxA recolzem la recerca i divulgació d’aquestes pràctiques oblidades al territori català.

Podeu consultar les bases aquí.